Spoznajte naše ambasadorje!


Spoznajte zgodbe naših »ambasadorjev prijateljstva« v ZDA ter njihovo zaupanje v Slovenijo. Želimo izpostaviti in povezati izjemne posameznike, ki so zaradi svojih dosežkov in pozitivnega odnosa do Slovenije naši veliki prijatelji.

Emil Gaspari

New York - New York, NY

Poslovnež, ustanovitelj Slovenia Vodka in predsednik Slovenian Premium Wines



Pet zanimivih dejstev
- Na svojo prvo pot v Ameriko se je odpravil na tovorni ladji in le s 27 dolarji v žepu.
- Pravi, da je bil rojen pod tremi zvezdami, pod toliko, kot je zvezd v grbu Celja, njegovega rojstnega kraja.
- Če pri prodaji dobi negativen odgovor, želi razlago in skuša iz nje potegniti nekaj pozitivnega.
- Z vizitko je stekel za urednikom revije Bon Appetit in uvoz slovenskih vin je gladko stekel.
- Nad Slovenia vodko, katere sestavina je tudi ajda, sta navdušena tudi znani igralec Bill Murray in baletnik Mihajl Barišnikov

Rojen pod tremi zvezdami
Rodil se je v Celju in, ker je celjski grb sestavljen iz treh zvezd, zase pravi, da je bil rojen pod tremi zvezdami:1. Rojen je bil v Sloveniji. 2.    Imel je priložnost oditi v Ameriko in doseči uspeh. 3.Veseli ga, da ima priložnost vračati svoji rojstni deželi s tem, da poskuša povečati njeno prepoznavnost v ZDA. Zatrjuje, da bo to njegova misija, dokler bo živel.

Poslovnež slovenskih korenin
Emil Gaspari je v ZDA odšel kot mladenič leta 1961. Sprva je načrtoval, da bo onkraj Atlantskega oceana ostal le pet tednov, a se je nekaj dni pred vrnitvijo odločil, da bo v ZDA ostal dlje. Doma so živeli skromneje in prepričan je bil, da če človek nima nič za izgubiti, gre veliko pogumneje naprej, kot pa če mu je nekaj že od nekdaj dano na pladnju. Tako se je tudi odločil tvegati in sprejemati izzive. Pridobil je študentsko vizo in pričel s študijem ekonomije na Univerzi v New Yorku ter istočasno honorarno delal za Yugoslav Tourist Office in ameriško podružnico Intertrada.

Zastopnik slovenskih podjetij
Od leta 1963 dalje je z zadovoljstvom Američanom predstavljal Jugoslavijo ter Slovenijo, kar mu je delno uspelo tudi preko prodaje oziroma izvoza. Intertrade je namreč zastopal različna podjetja in prodajal izdelke Steklarne Hrastnik, Melodije Mengeš, Impolovega aluminija, žebljev iz Jesenic in podobno. Pozneje se je Emil specializiral za prodajo pohištva in še nekoliko kasneje za prodajo slovenskih specialitet, od vin do bučnega olja. 

Slovenska vina v Ameriki
Ko je Emil pripeljal Američane v Slovenijo, v podjetje Lip Ajdovščina, so obisk vedno zaključili v kleti Vipava in Američani so si zaželeli, da bi lahko ta vina dobili tudi v ZDA. Začel je razmišljati o tej zamisli. Nekega dne sta v ZDA z ženo, medtem ko sta hodila na razne pokušnje, po naključju srečala Anthonyja Diasa Blua, urednika revije Bon Appetit. Emil je stekel za njim, mu dal svojo vizitko ter rekel: "Vi boste šli v Slovenijo." Leta 2000 ga je pripeljal v Slovenijo na poskušino vin in uvoz je leta 2001 gladko stekel. V zadnjem obdobju njegovo podjetje Good Voda v ZDA trži vodko Slovenia Vodka, ki je prejela pet zlatih medalj za kakovost in platinasto za steklenico.

Emilova poslovna teorija
Njegova poslovna teorija je teorija treh C-jev: Courage (pogum), Confidence (zaupanje) in Consequences (posledice). Meni, da so to osnove za uspeh vsakega podjetnika in zatrjuje, da se nikoli ne sme obupati!

Vračanje Sloveniji
Danes mu je v veselje vračati Sloveniji del svojih uspehov in izkazati hvaležnost svoji rojstni državi, hkrati pa odpirati nove priložnosti za slovenske proizvode na ameriškem tržišču. V zadovoljstvo mu je predstavljati Slovenijo ter jo prenesti izven njenih meja. Njegova misija je povečati prepoznavnost Slovenije v ZDA preko uvoza in trgovine s pohištvom, slovenskim vinom, vodko, morsko soljo, bučnim oljem, čokolado ter ostalimi slovenskimi proizvodi. »Vse je mogoče -  kjer je volja, tam je pot. Pozitivnost nas lahko ponese samo naprej!« zagotavlja Emil.

Slovenijo vidi kot državo z velikim potencialom
Slovenija ima zanj izjemen potencial, ki ga lahko izkoristi le, če bo pogumna v trgovanju, samozavestna v korakih naprej ter pripravljena sprejeti določene posledice. Poudarjanje, da je Slovenija majhna država, vidi kot napačno, saj s tem sami sebe omejujemo in kažemo negotovost.Vse to, skupaj s pomembnim faktorjem “nikoli obupati” so temelji za nove cilje in izzive, je prepričan Emil Gaspari. 

 

New York

New York

New York, imenovan tudi New York City, da se razlikuje od zvezne države New York, v kateri se nahaja, je najbolj naseljeno mesto v ZDA. Živahno mesto je znano po ekskluzivnih trgovinah, bleščečih predstavah na Broadwayu in poslovnih tajkunih. Zaradi velikega prizorišča se ga je prijel vzdevek Veliko jabolko, ki so se ga v svoji glasbi oprijeli tudi jazz glasbeniki.

Je tudi najpomembnejša vstopna točka za priseljevanje v ZDA in ena največjih urbanih aglomeracij na svetu. New York ima kot globalna sila izjemno pomemben vpliv na gospodarstvo, finance, medije, umetnost, modo, raziskave, tehnologijo, izobraževanje in zabavno industrijo. Tu je tudi sedež Združenih narodov.

Nahaja se v enem največjih naravnih pristanišč in obsega pet okrožij, Brooklyn, Queens, Manhattan, Bronx in Staten Island. V New Yorku se govori kar 800 jezikov.

Mesto vsako leto obišče približno 55 milijonov obiskovalcev, imena številnih mostov, nebotičnikov in parkov v New Yorku pa so znana po vsem svetu.
 

Več o mestu New York