Spoznajte naše ambasadorje!

Spoznajte zgodbe naših »ambasadorjev prijateljstva« v ZDA ter njihovo zaupanje v Slovenijo. Želimo izpostaviti in povezati izjemne posameznike, ki so zaradi svojih dosežkov in pozitivnega odnosa do Slovenije naši veliki prijatelji.

Pittsburgh - Pennsylvania, PA

Petra Mitchell

Predsednica in izvršna direktorica, Catalyst Connection, častna konzulka RS v Pittsburghu

Sem predsednica in izvršna direktorica zasebnega, neprofitnega podjetna Catalyst Connection, ki se ukvarja z gospodarskim razvojem in katerega namen je pomagati proizvajalcem doseči poslovno rast in ustvarjanje novih delovnih mest, preko poslovnega svetovanja in tehnične pomoči. Moje izkušnje v proizvodnih postopkih ter v tehnološkem in poslovnem razvoju segajo v leto 1988. Pred pridružitvijo Catalyst Connection sem bila zaposlena pri podjetju GE Aircraft Engines, zdaj GE Aviation. Imam znanstveno diplomo iz mehanskega inženiringa (B.S. in mechanical engineering) z univerze Dayton in znanstveni magisterij (M.S.) z univerze Cincinnati. Leta 2011 sem bila s strani časopisa Pittsburg Business Times imenovana za vodilno žensko podjetniško vodjo (Top Women in Business Leader) in leta 2012 za najboljšo vodjo v energetiki (Top Energy Leader). Sem tudi v upravnem odboru ameriškega združenja malih proizvajalcev (American Small Manufacturers Association), mreže za središča industrijskih virov v Pennsylvaniji (Pennsylvania Industrial Resource Center Network) in slovensko ameriškega poslovnega združenja. Sem tudi nekdanja članica Pittsburške podružnice Clevelandske banke za zvezne rezerve (Federal Reserve Bank of Cleveland) in častna konzulka Republike Slovenije.

Pripravila sem tudi Vodnik za tuja tehnološko ter produktno bazirana podjetja - “Skrivnost sklepanja poslov na ameriškem trgu”.

  1. Situirajte ponudbo tako, da bo edinstvena, inovativna in bo izpolnjevala še nerešene potrebe strank. Razmislite o intelektualni lastnini izdelka in o tem, če je tehnologijo mogoče patentirati. Osredotočite se na koristi za kupca kot na primer kako prihraniti čas, denar ali obvladovati tveganja. Poudarite prednosti pred konkurenco. Če so vse ostale stvari enake, bo domači (ZDA) tekmec premagal konkurenco. Izvedite tržne raziskave, če so kakšni podatki neznani.
  1. Naredite spletno stran, ki bo preprosta za navigacijo, bo strokovna in slovnično ter jezikovno pravilna, v angleščini. Pridobite si verodostojnost z video posnetki ter z dejanskimi primeri vašega proizvoda v uporabi. Zagotovite tehnične podatke ter jasen in lahek postopek kontaktiranja za potencialne poslovne partnerje. Prva stvar, ki jo bodo le-ti naredili je preverjanje vaše spletne strani. Uporabite Google Analytics za spremljanje uspešnosti strani.
  1. Sestavite »seznam obetov« glede na industrijski sektor, geografsko lego in kar je najpomembnejše – glede na kupce. Izvedite tržne raziskave, da boste bolje razumeli nakupovalne procese ter procese odločanja. Razumite zahteve kupcev po certifikatih, kot so na primer ISO, UL, CE Mark in podobni. Ugotovite, od koga stranke trenutno kupujejo ali kako velik problem ta posel rešuje. Vzpostavite sistem za upravljanje odnosov s strankami, preko katerega lahko spremljate njihove kontaktne podatke (spletna stran salesforce.com je na primer preprosta za uporabo).
  1. Poiščite nove možne partnerje med kontakti s sejmov, povpraševanj preko spleta, spletnih trženjskih kampanj ter napotitev. Upravljajte vse stike preko zgoraj omenjenega sistema in spremljajte vse interakcije. Zagotovite hitre odgovore na vprašanja, ki se navezujejo na tehnične podatke ali na ostale pomembne informacije. Postavljajte posvetovalna vprašanja in končajte z vprašanjem o tem, kakšen bo naslednji korak. Če se sogovorniki ne oodzvejo ponovno sami, z njimi zopet stopite v kontakt.
  1. Naj potencialni kupci z lahkoto kupujejo od vas. Ponudite jim vzorce, priporočila, prototipe (če so primerni). Oblikujte svoje prodajne ter spremljevalne procese in jasno razložite kupcem kdaj in kaj lahko od vas pričakujejo. Držite obljube.
  1. Ko kupec odda naročilo, morate razumeti izvozno-uvozne zakone, povezane z vašim izdelkom in dejavnostjo. Le-te sporočite kupcu, za njegovo lažje vodenje računa o dobavnem roku. Bodite učinkoviti, da si zmanjšate lastne dobavne/nabavne roke in vzemite v zakup mogoče carinske zamude ter zamude pri prekooceanskih pošiljkah. Glede na lastne potrebe, povezane z denarnim tokom, ponudite strankam ugodne pogoje sodelovanja.
  1. Spremljajte stranke in njihovo zadovoljstvo z izdelki, vprašajte po nadaljnjih naročilih ter po priporočilih. Prosite jih za izjave za  spletno stran ter ostala tržna gradiva.
  1. Poiščite si partnerje v ZDA, kot so distributerji ali proizvajalci, ki lahko opravljajo delo za vas.

 

Kako vidite Slovenijo?

Do Slovenije čutim zelo močen ponos ter pripadnost. Menim, da je država zelo pametnih, delavnih ljudi, ki so hkrati tudi topli in imajo radi zabavo. Uživala sem v vsakem obisku Slovenije, z družino, prijatelji in v zadnjem času tudi z novimi poslovnimi stiki. Navdušena sem nad stopnjo izobrazbe ter nad zavezanostjo Slovencev k znanosti ter h kulturi. Menim, da je Slovenija majhna država, ki pa izgleda in daje občutek velike, vplivne države.

Pittsburgh

Pittsburgh
Pittsburgh

Pittsburgh je drugo največje mesto v ameriški zvezni državi Pensilvaniji in administrativni sedež okrožja Allegheny. Je tudi središče metropolitanskega območja, ki je največje naseljeno območje v Apalačih in dolini reke Ohio ter 22. največje urbano območje v ZDA. Leta 2010 je v ožjem mestu živelo 305.704 prebivalcev, v metropolitanskem območju, ki se razteza čez sedem okrožij, pa skupaj 2.356.285.  Mestno jedro ima razmeroma velik ekonomski vpliv - je na 25. mestu v državi po številu in 6. po gostoti delovnih mest. Poslovno središče ima značilno trikotno obliko, saj leži ob sotočju rek Allegheny in Monongahela, ki nato tvorita reko Ohio. Mesto ima 151 nebotičnikov, 446 mostov, dve vzpenjači in utrdbo izpred ameriške revolucije. Med njegovimi mnogimi vzdevki sta »mesto mostov« in »mesto jekla«; slednje zato, ker je bilo tam včasih središče ameriške jeklarske industrije.

Propad jeklarstva v ZDA je povzročil, da danes v samem Pittsburghu ni več jeklarn. Gospodarstvo namesto tega temelji na zdravstvu, izobraževanju, visokotehnoloških podjetjih in finančni industriji; v širši regiji je 1.600 tehnoloških podjetij, tu ima velik kampus tudi Google. Poleg tega je v Pittsburghu sedež več velikih globalnih finančnih inštitucij, med njimi PNC Financial Services, šeste največje ameriške banke. Pittsburgh je po več raziskavah kakovosti življenja eno za bivanje najprijaznejših mest v ZDA.

Več o mestu Pittsburgh